SJK-juniorit käyttää jatkossa samaa logoa SJK:n kanssa. Muutoksen myötä SJK kasvaa alueella entistä tunnetummaksi vaikuttajaksi ja sillä on suuri merkitys erityisesti markkinoinnillisesti.
– Aloitimme keskustelun asiasta vajaa vuosi sitten. On hienoa että, saamme yhdistettyä saman SJK-logon koskemaan koko SJK-perhettä. Samalla tämä täydentää SJK:n 10-vuotisjuhlakautta, kommentoi SJK:n toimitusjohtaja Teemu Virtanen.
– SJK:n edustuspalloilulla ja SJK-junioreilla on hieno yhteisen tekemisen meininki, sekä vahva yhteinen brändi, joka tunnetaan koko Suomen lisäksi jopa kansainvälisesti, kommentoi SJK-juniorit ry:n toiminnanjohtaja Hannu Huilla.
– Nyt logo yhdistyy, mutta SJK-juniorit ry jää nimenä käyttöön virallisessa muodossa. puhekielessä SJK-nimeä käytetään kuitenkin yleisesti. Myös sarjoihin meidän on ilmoittauduttava virallisella nimellä. Junioripuolella yhteinen SJK-logo otetaan käyttöön asteittain, sillä tällä hetkellä on vielä paljon varusteita, asuja ja muuta materiaalia, joissa on juniorit-logo, mutta tästä eteenpäin kaikkiin painetaan yhteinen SJK-logo, Huilla jatkaa.
Vaikka SJK:lla ja SJK-junioreilla onkin taustalla myös jatkossa omat yhdistyksensä jotka pyörittävät päivittäistä toimintaa, on kaikki toiminta kuitenkin tähänkin asti ollut yhtä suurta SJK-perhettä. Tuohon yhteisöön kuuluu lähes tuhat ihmistä ja seurat tarjoavat pelaajapolun aina 3-5-vuotiaiden lasten leikkimielisestä SnadiKerhosta, aina Veikkausliigassa ja eurokentillä pelaavaan edustusjoukkueeseen asti. Siinä välissä ovat kaikki juniori-ikäluokat ja SJK Akatemian alle 20-vuotiaiden A-juniorijoukkue, sekä Akatemiajoukkue miesten sarjoissa. SJK on siten myös iso vaikuttaja alueella yhteiskunnallisesti ja yhdessä SJK, SJK Akatemia ja SJK-juniorit ovat Seinäjoen suurin urheiluseura jäsenmääriltään. Sitä se on myös katsojamäärillä mitattuna.
– SJK on saavuttanut lyhyellä ajalla todella paljon ja haluamme saavuttaa edelleen lisää. Uskonkin, että jollemme ole sitä jo nyt, niin tulemme tulevaisuudessa olemaan Suomen paras seura, niin edustuksen kuin juniorityön osalta. Meidän yhteistyömme on vain syventynyt viimeisten vuosien aikana ja se luo uskottavuutta molemmille osapuolille. Meidän Kerho näkyy jatkossa entistä paremmin koko maakunnassa ja Suomessa, sanoo Teemu Virtanen.
– SJK mielletään samaksi yhteisöksi ja sitähän se todellisuudessa onkin, vaikka seurat ovat edelleen itsenäisiä osakeyhtiöitä ja yhdistyksiä. Meillä on kuitenkin aito ja positiivinen yhteistyö ja se on myös lisääntynyt merkittävästi viime vuosina. Meillä on valmennuksellinen yhteistyö, sekä yhteisiä valmentajia. Molemmilla on aito halu ja tavoite kasvattaa seuran omia pelaajia huipulle asti, junioreiden harrastustoimintaa unohtamatta, sanoo Hannu Huilla.
– SJK tarvitsee tuekseen laadukkaan ja kasvavan junioriseuran ja SJK-juniorit tarvitsee ammattimaisesti toimivan menestyvän edustusjoukkueen, joka tukee junioritoimintaa, Huilla jatkaa.
Siirtyminen kokonaan saman logon alle lisää seurojen näkyvyyttä ja myyntiä alueella. Tämä lisää seurojen fanituotemyyntiä ja jatkossa tuotteet saa samasta paikasta SJK Shopista OmaSp Stadionilta, sekä SJK:n verkkokaupasta. Tällä on suuri merkitys myös junioriorganisaation talouden kannalta.
– Haluamme olla auttamassa SJK:n junioripuolta löytämään uusia yhteistyökumppaneita ja olla apuna kehittämässä heidän markkinointiaan. SJK:n brändi tulee näkymään voimakkaasti tulevaisuudessa, ja kehitämme tästä kaudesta eteenpäin entistä laajempaa fanituotavalikoimaa, huomioiden kaikki perheen pienimmistä aikuisiin, kertoo Teemu Virtanen.
– Yhteistyö seurojen myynnissä ja markkinoinnissa on tärkeää. SJK:lla ja SJK-junioreilla on jo ennestään yhteisiä projekteja, kuten vauvojen SJK-potkupuvut ja seurakorttimyynti. Kumpikin hyötyy toistensa osaamisesta, sekä isosta massasta ja sidosryhmistä. Tämä mahdollistaa lisää yhteisiä kumppaneita ja yhteisiä tapahtumia, arvioi Hannu Huilla lopuksi.