SJK:n verkkosivujen kehitysprojekti aloitettiin vuoden vaihteessa ja se voidaan nähdä luonnollisena jatkumona kauden 2019 jälkeen tapahtuneille uudistuksille. Uuden entistä mobiiliystävällisemmän verkkosivun myötä vanha SJK:n sovellus siirtyy lopullisesti historiaan.
“Lippupisteelle siirtymisen jälkeen olemme muokanneet kaikki taustajärjestelmämme uusiksi ja kevään aikana tehdyn verkkosivujen uudistuksen jälkeen alamme olemaan organisaationa vihdoin sillä tasolla, joka vastaa sisäisesti asetettuja standardejamme. SJK:n mobiilisovelluksen päivittäminen lopetettiin jo viime kauden aikana ja nyt tehtyjen uudistusten myötä sovellus ei olisi tuottanut enää toivomaamme lisäarvoa. Jatkossa kaikki oleellinen tieto ottelutapahtumiin ja seuraan liittyen löytyy osoitteesta SJK.fi.”, kertoo SJK:n markkinointijohtaja Jussi Kankaanpää.
SJK:n verkkosivut päivitettiin edellisen kerran loppuvuodesta 2016 ja ne ovat palvelleet sidosryhmiämme erinomaisesti. 3,5 vuotta on kuitenkin pitkä aika alati kehittyvässä ja digitalisoituvassa urheilumaailmassa.
“Operaattorimuutoksen myötä oli selvää, että haluamme parantaa asiakaskokemustamme läpi linjan. Näin ollen teimme päätöksen uudistaa sekä SJK:n että OmaSp Stadionin kotisivut entistä paremmin nykyisiä vaatimuksia vastaaviksi. Yhteistyökumppanimme Valakia on ahkeroinut sivustojen parissa läpi kevään ja olen erittäin tyytyväinen heidän ammattitaitoiseen tekemiseensä.”, jatkaa Kankaanpää.
Visuaalisen kasvojenkohotuksen ja entistä paremman mobiilioptimoinnin avulla sivustosta on pyritty rakentamaan myös aiempaa informatiivisempi. Verkkokaupan puolella asiakkaan ostopolkua on pyritty helpottamaan ja selkeiden tuotekategorioiden sekä valikkojen avulla kaupassa asioiminen sujuu ketterästi myös mobiililla.
”OmaSp Stadion tarjoaa SJK:n ottelutapahtumien yhteydessä todella monipuolisia mahdollisuuksia ja päivitettyjen sisältöjen kautta uskomme niiden tavoittavan entistä tehokkaammin myös sidosryhmämme. Uudistuneen verkkokaupan kautta laadukkaat fanituotteemme ovat aiempaa helpommin asiakkaiden saatavilla ja jatkossa päivitys helpottaa myös oman varastomme seurantaa sekä tilauskapasiteetin arviointia.”, päättää Kankaanpää.
Verkkosivujen uudistuksesta vastasi seinäjokinen Valakia Interactive ja Seinäjoen Jalkapallokerhon markkinointitiimi on lopputulokseen tyytyväinen.
“Nettisivujen uudistaminen oli pitkähkö prosessi, joka toteutettiin osittain samanaikaisesti OmaSp Stadionin sivujen uudistuksen kanssa. Kuten usein verkkosivuja uudistettaessa, myös tällä kertaa jouduimme tekemään joitain kompromisseja: esimerkiksi vanhojen sivujen 3994 artikkelia jouduttiin tuomaan uudelle sivustolle ilman valokuvia, mutta tietenkin kuvat löytyvät vielä esimerkiksi Facebookista. Tärkeimpänä muutoksena on uusi sisällönhallintajärjestelmä, joka mahdollistaa nopeatkin uudistukset joustavasti. Sen avulla nettisivujen jatkuva kehittäminen ja käyttäjäkokemuksen parantaminen on tulevaisuudessa helpompaa.” kertoo markkinointiassistentti Tommi Kilpiö.
Mikäli haluat antaa kommentteja sivustosta tai huomaat sivuston toiminnassa puutteita, ole hyvä ja kerro asiasta meille!