Seinäjoen Jalkapallokerhon alaisuudessa vuodesta 2017 toiminut SJK esports uudisti brändinsä ja tunnetaan jatkossa nimellä Halla esports.
SJK esports on osallistunut elektronisen urheilun kilpapelaamiseen peleissä kuten CS:GO, Overwatch, NHL, FIFA ja PUBG sekä järjestänyt pelitapahtumia Seinäjoen OmaSp Stadionilla ja muualla Suomessa. Viime syksynä SJK kilpaili myös uudessa Veikkausliigan ja Telian järjestämässä eFutisliigassa, josta tuloksena olikin loistavasti kolmossija. eFutisliigan kevätkausi on startannut nyt maaliskuussa, jossa SJK kamppailee voitosta.
Jatkossa Hallana tunnettavan organisaation on tarkoitus jatkaa kilpapelaamista useissa eri peleissä.
Hallan manageri Pekka Riihimaan mukaan brändimuutoksella pyritään saavuttamaan lisää uskottavuutta ja liikkumavaraa elektronisen urheilun kentillä.
– Haluamme ensinnäkin kiittää SJK:n organisaatiota menneestä yhteistyöstä ja odotamme innolla tulevaa. Haluamme tuoda markkinoille uuden ja raikkaan brändin, joka näkyy ja kuuluu kansallisesti sekä tulevaisuudessa myös kansainvälisesti. Jatkossa tarkoituksena on tulla tekemään SJK:n kanssa entistäkin tiiviimpää ja molempia hyödyttävää yhteistyötä, toteaa Riihimaa.
Elektronisen urheilun suosio on viime vuosina noussut kiihtyvään tahtiin, ja se on liiketoimintaa, jonka kasvupotentiaali on iso. Myös Seinäjoen Jalkapallokerho haluaa olla mukana alan kehityksessä. Esports tuo synergiaetuja myös SJK:n ydinliiketoiminnan eli jalkapallon kehittymiseen mm. yhteistyökumppanuuksien kautta.
– Esports tuo täysin uusia kulmia yhteistyölle niin nykyisten kuin uusienkin kumppanien osalta. Myös esportsin pääkohderyhmä eli nuoret aikuiset ovat monelle yritykselle tavoiteltava asiakaskunta, kertoo Pekka Riihimaa.
Hallan organisaatioon kuuluvat tällä hetkellä manageri Riihimaa, toiminnanjohtaja Iiro Panula sekä tapahtumatuottaja Mikko Jokipii.
Seinäjoen Jalkapallokerhon toimitusjohtaja Sami-Petteri Kivimäki näkee SJK:n esports yhteistyön tulevaisuuden valoisana:
– Viime kaudella alkanut Veikkausliigan eFutisliiga osaltaan antoi viitteitä siitä, että kiinnostus esportsia kohtaan kasvaa edelleen. Elektroninen urheilu liiketoimintana on nosteessa, ja SJK haluaa jatkaa hyvin sujunutta yhteistyötään esports-tiimin kanssa. Uskomme myös, että yhteistyön myötä voimme tulevaisuudessa tarjota uusia kohderyhmiä yhteistyökumppaneillemme, kertoo Kivimäki.
Voit seurata Hallaa sosiaalisessa mediassa Facebook, Twitter ja Instagram.