123 456 7890

SJK esports

SJK perusti tammikuussa 2017 ensimmäisenä suomalaisseurana täysin oman elektronisen urheilun joukkueen, joka pelaa SJK:n väreissä ja SJK:n logolla kilpapelaamisen kansainvälisissä sarjoissa sekä turnauksissa. Lisäksi SJK esports järjestää OmaSp Stadionilla alaan liittyviä tapahtumia. SJK esportsin alaisuudessa toimii myös SJK esports Akatemia, joka valmistaa pelaajia kilpapelaamisen ammattilaisuuten.

SJK esports tällä hetkellä edustettuna Counter-Strike Global Offensivessa seuraavalla kokoonpanolla:
Patrik “Botrik” Rintala
Henri “Hung” Tomperi
Jyrki “JyrG” Kankaanranta
Lauri “Hiitali” Koschken
Vertti “Yolt” Ylinampa.

Seuraa SJK esportsia sosiaalisessa mediassa:

YHTEYSTIEDOT

Manageri
Pekka Riihimaa
+358 44 565 3421

Toiminnanjohtaja
Iiro Panula
+358 50 566 4117

Tapahtumatuottaja
Mikko Jokipii
+358 50 584 8284

Mitä on esports?

Elektroninen urheilu (eng. esports) on tietotekniikkaa hyödyntävää kilpaurheilua. Elektronista urheilua harrastetaan niin joukkue- kuin yksilömuodossakin riippuen pelistä ja pelimuodosta. Tavallisimmat esports-pelit ovat tietokoneella tai konsolilla toimivia viihdepelejä, jotka jakautuvat useampaan alalajiin eli genreen.

Elektronista urheilua voi harrastaa kuka tahansa, joka käyttää tietoteknistä pelilaitetta pelatakseen joko yksin, tarkoituksenaan kehittää itseään, tai pelatakseen toisen henkilön kanssa lähiverkossa, pelikonsolilla tai Internetin yli. Kilpapelaamisesta on kyse, kun pelaajat pelaavat toisiaan ja pelin luomaa haastetta vastaan kilpailullisessa tilanteessa. Kilpapelaamista voikin harrastaa lähes millä tahansa elektronisella pelillä, mutta ammattimainen pelaaminen on toistaiseksi keskittynyt vain muutamien, pelaajamääriltään suurten pelien ympärille.

Lue lisää elektronisesta urheilusta ja kilpapelaamisesta Suomen Elektronisen Urheilun Liiton (SEUL ry) nettisivuilta: SEUL.fi